Особлива роль у вихованні і формуванні особистості підростаючих
поколінь належить позашкільним закладам. Вони є невід’ємною частиною
мікросередовища, яке сприяє реалізації індивідуальних і соціальних потреб
особистості, що розвивається, розкриттю її творчого потенціалу, формуванню
соціальнозначущих якостей.
Спираючись на принципи
гуманного виховання, позашкільні заклади створюють сприятливі умови емоційно –
психологічної захищеності та душевного комфорту, що дає змогу дітям, підліткам
не лише розумно проводити свій вільний час, а й раціонально реалізовувати свої
потреби в позетивних емоціях радості, доброзичливості, успіху, вдячності,
соціальної значущості, добиватися самоствердження, новизни вражень, розширення
пізнавального кругозору та сфери спілкування.
Важливе місце у формуванні громадської особистості та вихованні
підростаючого покоління посідають туризм та краєзнавство. Тут в процесі
активного пізнвння рідного краю, в ході нестандартних форм навчання,
створюються засади загальнолюдської моралі.
У процесі занять та
проведення масових заходів поглиблюється, стає більш осмисленою, любов до
рідної землі, формується бережливе ставлення до природи, а також розширюються
знання з історії, народознавства, літератури, природничих дисциплін. Школярі
розвиваються фізично, зміцнюють здоров’я, звикають стійко переносити труднощі.
Ці методичні поради
розроблені на допомогу відповідальним за туристсько-краєзнавчу роботу в
загальноосвітніх школах та керівників гуртків туристсько-краєзнавчого напрямку.
До складу методичних порад внесено різноманітні масові заходи (вечори, ігри,
конкурси), які більш зацікавлюють дітей і ведуть до поширення дитячого туризму.