Головна | Реєстрація | Вхід | RSSВівторок, 22.01.2019, 02:09

Переяслав-Хмельницька міська Станція юних туристів

Меню сайту

Останні новини
[10.12.2018][Новини]
Найкращий гуртківець 2018 року (0)
[04.06.2018][Новини]
Туристські змагання до Дня захисту дітей (0)
[16.05.2018][Новини]
І етап Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри "Сокіл" ("Джура") 2018р. (0)
[19.01.2017][Новини]
Зимові змагання юних туристів Переяслава-Хмельницького (0)
[27.09.2016][Новини]
До Всесвітнього дня туризму (0)
Корисні посилання









Украинский хостинг, сайт бесплатно, раскрутка сайта бесплатно.
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 50
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Яндекс.Метрика

Счетчик тИЦ и PR

Анотація Палатної О.М.

Анотація власного досвіду роботи керівника гуртків Переяслав-Хмельницької міської Станції юних туристів

Палатної Оксани Миколаївни.

Тема досвіду: «Формування та розвиток компетентностей вихованців засобами туристсько-краєзнавчої роботи

Провідна педагогічна ідея: «Всебічний розвиток вихованців як особистості та найвищої цінності суспільства, розвиток їх талантів, розумових і фізичних здібностей, виховання у гуртківців високих морально-вольових якостей, почуття любові до України, поваги до звичаїв, традицій, національних цінностей українського народу, свідомого й відповідального ставлення до власного здоров’я та здоров’я оточуючих.»

Актуальність досвіду: спрямування освітньої діяльності закладу позашкільної освіти, закладів дошкільної, загальної середньої освіти, закладів вищої освіти, державних, наукових і громадських установ на формування навичок та компетентностей вихованців, розвиток їх інтелектуальних, творчих здібностей, фізичних та морально-вольових якостей.

Науково-теоретична база досвіду: науково-теоретичне обґрунтування досвіду роботи базується на вивченні, узагальненні та втіленні у власну практику роботи провідних педагогічних ідей видатних педагогів – С.Ф. Русової, В.О. Сухомлинського, Г.Г. Ващенка, К.Д. Ушинського, А.С. Макаренка, Ш.О. Амонашвілі, В. В. Вербицького, Беха І.Д. опрацюванню досвіду роботи відомих фахівців в галузі дитячо-юнацького туризму та краєзнавства – професора, кандидата наук, завідувача науково-дослідницької лабораторії туризму Білоруського науково-дослідницького інституту при Академії наук Білорусії - В.І.Ганапольського; кандидата педагогічних наук, доцента, почесного працівника туризму України, завідувача науково-практичної лабораторії «Регіональні особливості розвитку оздоровчо-спортивного туризму та краєзнавчої роботи» Переяслав-Хмельницького ДПУ ім. Г.Сковороди – Б.П.Пангелова.

Технологія та алгоритм діяльності:

- надання вихованцям якісних знань, умінь і навичок, формування і розвиток мислення, цінностей, інших особистих якостей вихованців, які сприяють успішній їх соціалізації, подальшій професійній, або навчальній діяльності;

- формування навичок та компетентностей, забезпечення потреб особистості у творчій самореалізації, їх фізичний, інтелектуальний і духовний розвиток.

- створення оптимальних умов в закладі позашкільної освіти для соціального захисту та організації змістовного дозвілля вихованців відповідно до їх здібностей, обдарувань, уподобань та стану здоров’я;

- особисто-орієнтовний підхід до створення позитивної атмосфери співпраці з вихованцями під час освітнього процесу;

- спрямування зусиль освітньої діяльності закладу позашкільної освіти, закладів дошкільної, загальноосвітньої освіти, закладів вищої освіти, державних, наукових і громадських установ, на всебічний розвиток особистості підростаючого покоління;

- використання в практиці новітніх науково-практичних технологій.

Результативність та умови ефективності:

Власна особисто-орієнтовна система педагогічної та туристсько-краєзнавчої діяльності направлена на розвиток компетентностей вихованців, дає змогу оволодівати гуртківцям якісними знаннями, уміннями та навиками, сприяє розвитку їх фізичних здібностей, високих морально-вольових якостей, національно-патріотичному вихованню, виховує почуття любові та шанобливого ставлення до родини, навколишнього середовища, історичної спадщини, традицій та сьогодення українського народу.

Постійно входжу до складу головної суддівської колегії міських туристсько-краєзнавчих змагань, конкурсів, вікторин. 2018 року очолювала суддівську бригаду по проведенню виду вишколу «Смуга перешкод» заключного етапу Х Всеукраїнської гри «Сокіл»  («Джура») « Надніпрянська Січ – 2018».

Мої вихованці є призерами і переможцями міських туристсько-краєзнавчих змагань, обласних туристсько-краєзнавчих конкурсів і експедицій, переможці на окремих дистанціях, призери в загальному заліку 2014, 2015, 2016, 2017 років обласних змагань зі спортивного туризму серед учнівської молоді Київщини та переможці обласного етапу Чемпіонату України зі спортивно-туристських походів серед учнівської та студентської молоді України.

Щорічно з вихованцями я здійснюю туристсько-краєзнавчі національно-патріотичні експедиції, екологічні та природоохоронні акції. Мої гуртківці є постійними доповідачами обласних туристсько-краєзнавчих, історико-краєзнавчих, національно-патріотичних конференцій.

2013 року я стала переможцем міського та лауреатом обласного етапу Всеукраїнського конкурсу майстерності працівників позашкільних навчальних закладів в номінації «Керівник туристсько-краєзнавчого гуртка – 2013».

Результативність моєї педагогічної діяльності періодично висвітлюються у засобах масової інформації та розміщено на сайті СЮТур (www. perhmsytur.at. ua.)

Опис власного досвіду роботи

Основою структури закладу позашкільної освіти є гурток. Здійснюючи освітній процес гуртка, ставлячи перед собою педагогічну мету: «Формування всебічно розвиненої особистості вихованців як людей, які вміють мислити сучасними категоріями, які здатні перетворювати, поліпшувати як своє так і навколишнє життя» - я виходжу не з програми, а з природи і внутрішнього світу кожного вихованця, всього колективу гуртківців. Тому, у першу чергу перед собою, як керівником гуртка, я ставлю завдання створити на основі співпраці, співтворчості і взаємоповаги у колективі такі психолого-педагогічні умови, за яких би дитина з першого дня перебування у гуртку змогла б себе відчути особистістю, особистістю неповторною і самобутньою, особистістю з власними поглядами і міркуваннями, які поважають і до яких прислуховується кожен член колективу. Підготовку ж до заняття я розпочинаю із складання плану-конспекту, формулювання мети та цілі проведення заняття, вивчення індивідуальних особливостей кожного вихованця, роботи з науковою літературою та методичними рекомендаціями, складання теоретичних та практичних завдань для всього колективу і кожного гуртківця, ведення необхідних робочих записів, прогнозування результатів своєї діяльності, якими компетентностями зможуть оволодіти. Під час же освітнього процесу гурткового заняття я намагаюсь прикласти всі зусилля, щоб вихованці вчилися творчо, осмислено виконувати поставлені перед ними цілі та завдання. Після заняття ми спільно проводимо обговорення підсумків занять. Така форма роботи зумовлює розвитку у вихованців здатності аналізувати власну діяльність, та своїх товаришів, що позитивно впливає на всебічний розвиток особистості. Що дозволяє мені, як педагогу, вчасно вносити корективи в організацію та проведення освітнього процесу гурткової роботи. Також одніми з форм організації освітнього процесу з вихованцями є проведення занять з використанням інтерактивних технологій, масових заходів, змагань, туристсько-краєзнавчих екскурсій, подорожей, експедицій, ігор тощо. Методи, які я використовую: розповіді, бесіди, диспути, дискусії, діалоги, тощо. Це дає змогу краще пізнавати своїх вихованців, їх погляди, переконання, досягти з ними внутрішньої згоди на ті чи інші питання, використовувати спілкування, як педагогічний засіб впливу на вихованців. Дітям же - це добра нагода виразити себе як особистість, знайти відповіді на життєво важливі питання, які їх хвилюють..Одним з критеріїв оптимальності цілісності освітнього процесу, на мій погляд, можна вважати виховання у дітей стійких пізнавальних інтересів, соціальної визначеності, творчої активності у використанні вільного часу, прагнення до гармонійного саморозвитку, як найрозумнішого і найдоцільнішого стану їхньої життєдіяльності.

Туристсько-краєзнавча діяльність має значні можливості та переваги перед іншими формами, засобами та методами роботи, відомими у сучасній педагогіці. Адже, спортивні туристські змагання та походи сприяють розвитку фізичних та морально-вольових якостей вихованців, пропагують культуру здоров’я та ведення здорового способу життя, а краєзнавство – впливає на формування світогляду, сприяє екологічному вихованню та є засобом виховання у гуртківців любові до рідного краю, його історії, минувшини і сьогодення. Вісімнатирічний досвід роботи у закладі позашкільної освіти переконує, що тільки у поєднанні форм, методів та засобів туристської та краєзнавчої роботи можна досягти ефективного впливу на розвиток компетентностей творчої особистості вихованців. З гуртківцями я організовую та проводжу туристсько-краєзнавчі заходи, зимову першість СЮТур у закритому приміщенні, змагання зі спортивного туризму, приурочені до Всесвітнього дня туризму, військово-патріотичні змагання та масові заходи. Під час канікул мандруємо рідним краєм, здійснюємо туристсько-краєзнавчі екскурсії, експедиції, ступеневі та категорійні подорожі. Тісна співпраця з науковими працівниками НІЕЗ «Переяслав», працівниками лісового господарства, екологічними службами, іншими державними, громадськими та науковими установами і організаціями в свою чергу дає можливість вихованцям творчо, на науковому рівні вивчати, досліджувати та відображати у звітах зібрані історичні й краєзнавчі відомості і матеріали.

Взаємозв’язок, цілеспрямоване об’єднання виховних зусиль батьків та керівника гуртка – є однією з передумов ефективності освітнього процесу гурткової роботи в закладі позашкільної освіти. І тому завдання педагога, на мою думку, полягає у створенні у батьків позитивного уявлення про імідж закладу позашкільної освіти - показати яке широке поле творчої діяльності пропонує туристсько-краєзнавчий гурток, до якого рівня здатні розвинутись творчі здібності вихованців, який соціальний досвід вони набувають в у закладі, сприяти встановленню взаємогармонії відносин між батьками, дітьми, педагогом. З батьками вихованців я проводжу консультації, зустрічі, бесіди, батьківські збори, засідання батьківського комітету, під час яких батьки знайомляться з таким видом діяльності їхніх дітей, як заняття в гуртку, дізнаються про значні можливості туристсько-краєзнавчої роботи, спрямованої на задоволення і розвиток інтересів, схильностей особистості дитини до всебічного розвитку. Інноваційною формою взаємопраці з батьками та вихованцями є проведення туристських родинних змагань «Тато, мама і я – туристська сім’я», туристських сімейних мандрівок рідним краєм, багатоденних походів. Зрозуміло, що проведенню даних заходів, передують спільні заняття-навчання родин в “Школі туристської майстерності”. Для мене така форма співпраці є засобом духовного взаємозбагачення, налагодження особисто-емоційних контактів дорослих з дітьми, сприяє виробленню правильних позицій у взаємостосунках, стимулює розвиток фізичних, духовно-моральних якостей вихованців, позитивно впливає на популяризацію та розвиток дитячо-юнацького туризму та краєзнавства, сприяє пропаганді культури здоров’я та здорового способу життя, об’єднує мої виховні зусилля як керівника гуртка та батьків на досягнення спільної мети – повноцінний розвиток творчої особистості дитини.

Виходячи із власного досвіду та практики роботи, слід сказати, що у співпраці закладу позашкільної освіти та закладві загальної середньої освіти є величезні перспективи й можливості як для виховання гармонійно розвинутої особистості підростаючого покоління, так і для розвитку дитячо-юнацького туризму та краєзнавства.

Туристсько-краєзнавча діяльність у закладах дошкільної освіти – не тільки цікава форма організації дозвілля дітей, а й ефективний засіб розв’язання фізкультурно-оздоровчих, природоохоронних, пізнавальних та екологічних завдань виховання. Знайомство із туризмом дає змогу не тільки коригувати розвиток рухової сфери дошкільнят, а й формувати їхні особистісні якості,зокрема сприяє формуванню здатності прогнозувати результати власної діяльності та поведінки, створює умови для розвитку прагнення пізнати навколишній світ, самих себе, свої можливості. Туризм як форма діяльності поєднує у собі три важливі аспекти: оздоровчий, виховний та пізнавальний. І створення програми туристсько-краєзнавчого напрямку для дітей дошкільного віку є потребою сьогодення. Тому мною була розроблена програма гурткових занять для дітей старшого дошкільного віку «Мандрівнички».

З метою повноцінного взаємозв’язку закладу загальної середньої освіти  з закладом позашкільної освіти, з ціллю розвитку основних напрямків туристсько-краєзнавчої діяльності, на базі нашого закладу позашкільної освіти організовуються різноманітні заходи: постійно діючі семінари, семінари-практикуми, навчання у «Школі туристської майстерності», ступеневі та категорійні подорожі, в яких я теж приймаю участь. На допомогу організаторам туристсько-краєзнавчої роботи та керівникам гуртків мною розроблені ряд навчально-методичних посібників. Під час роботи літніх пришкільних оздоровчих таборів спільно з колегами, керівниками туристсько-краєзнавчих гуртків, ми проводимо масові туристські заходи, організовуємо літні наметові оздоровчі табори.

Я вважаю, що повноцінна завершена цілісність системи неперервності освіти і виховання може бути лише при якісній співпраці: сім’я – заклад дошкільної освіти – заклад позашкільної освіти -  заклад загальної середньої освіти – заклад вищої освіти – громадськість. У «Національній доктрині розвитку освіти України у ХХI столітті» зазначено: «єдність освіти і науки є умовою модернізації освітньої системи, основним чинником її подальшого розвитку.» Між Станцією юних туристів і кафедрою спортивних дисциплін та туризму, навчально-методичною лабораторією «Регіональні особливості розвитку оздоровчо-спортивного туризму та краєзнавчої роботи» ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький ДПУ ім Григорія Сковороди» з 1998 року укладена угода про співпрацю. І це закономірно, адже обидві структури об’єднує спільна мета – розвиток особистості підростаючого покоління засобами туризму та краєзнавства. Щорічно університетом організовується та проводиться міжнародна науково-практична конференція, Всеукраїнські та обласні семінари-практикуми з питань розвитку дитячо-юнацького туризму та краєзнавства. Я намагаюсь приймати активну участь у цих заходах. Викладачі кафедри спортивних дисциплін та туризму є учасниками семінарів і круглих столів, які проводяться на базі СЮТур, по обговоренню питань виховання гармонійно розвиненої особистості підростаючого покоління і проблем розвитку дитячо-юнацького туризму та краєзнавства в нашому регіоні; надають теоретичну й науково-практичну допомогу педагогічним працівникам закладу. А це дає мені можливість організовувати освітній процес на науково-обгрунтованому рівні, підвищувати рівень професійної та педагогічної майстерності. Я є автором і співавтором наукових та науково-практичних статей, що друкуються у науково-теоретичних та науково-практичних виданнях. Я також є керівником навчальної практики студентів ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький ДПУ ім. Григорія Сковороди». На базі СЮТур майбутні педагоги набувають практичного досвіду туристсько-краєзнавчої роботи та досвіду організації, проведення і суддівства змагань зі спортивного туризму. Гуртківці ж задіються під час проведення вузівських туристсько-краєзнавчих заходів.

Така форма співпраці створює можливості для якісної професійної підготовки майбутніх педагогів, а для моїх вихованців - набуття досвіду туристсько-краєзнавчої роботи, відпрацювання набутих під час занять у гуртку компетентностей, творча реалізація своїх можливостей, здатність особи успішно соціалізуватися, реалізувати в подальшому свою навчальну діяльність. Четверо із моїх вихованців на даний час є студентами, а ті, що закінчили вуз, працюють у сфері дитячо-юнацького туризму і краєзнавства, прокладають зі своїми вихованцями власні стежки туристськими маршрутами. Керівником гуртків нашого закладу вже третій рік працює колишня моя вихованка Клименко Вікторія. Сьогодення і завдання, які поставлені як перед позашкільною освітою, так і перед освітою в цілому вимагають якісно нового підходу до вирішення питання неперервності освіти. А саме - створення навчально-виховних освітніх об’єднань. Але майбутнє, на моє переконання, належить цілому комплексу навчально-виховного об’єднання: «заклад дошкільної освіти – заклад загальної середньої освіти – заклад вищої освіти – заклад позашкільної освіти», в якому б гармонійно поєднувались навчання, виховання і наука.

Висновки

Власний педагогічний досвід дає можливість реалізувати такі завдання, поставлені «Національною доктриною розвитку освіти України у ХХI столітті»:

  • створення необхідних умов для розвитку обдарованих дітей та молоді;
  • формування здорового способу життя, розвиток дитячоюнацького туризму;
  • етичне, естетичне та екологічне виховання особистості;
  • наступність і неперервність освіти;
  • формування національних та загальнолюдських цінностей;
  • створення рівних можливостей для дітей і молоді у здобутті якісної освіти, постійного оновлення змісту освіти;
  • формування особистостіпатріота, яка усвідомлює свою належність до українського народу;
  • підготовку людей високої самосвідомості, освіченості і моралі, кваліфікованих спеціалістів, здатних до творчої праці, професійного розвитку.
Пошук
Календар
«  Січень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Архів записів
Друзі сайту
Відділ освіти Переяслав-Хмельницької міської ради
ГІМНАЗІЯ
ЗОШ І-ІІІ ст. № 1
ЗОШ І-ІІІ ст. № 2
ЗОШ І-ІІІ ст. № 3
ЗОШ І-ІІІ ст. № 4
ЗОШ І-ІІІ ст. № 5
ЗОШ І ст. № 6
ЗОШ І-ІІІ ст. № 7
ДНЗ № 6 "Малятко"
ДНЗ № 7 "Берізка"
ДНЗ № 8 "Золотий ключик"
ДНЗ № 9 "Сонечко"
ДНЗ № 10 "Любавонька"
БХТ ДЮМ "Джерело"
Клуб юних моряків

Copyright MyCorp © 2019
Створити безкоштовний сайт на uCoz