Головна | Реєстрація | Вхід | RSSПонеділок, 25.03.2019, 09:35

Переяслав-Хмельницька міська Станція юних туристів

Меню сайту

Останні новини
[10.12.2018][Новини]
Найкращий гуртківець 2018 року (0)
[04.06.2018][Новини]
Туристські змагання до Дня захисту дітей (0)
[16.05.2018][Новини]
І етап Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри "Сокіл" ("Джура") 2018р. (0)
[19.01.2017][Новини]
Зимові змагання юних туристів Переяслава-Хмельницького (0)
[27.09.2016][Новини]
До Всесвітнього дня туризму (0)
Корисні посилання









Украинский хостинг, сайт бесплатно, раскрутка сайта бесплатно.
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 51
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Яндекс.Метрика

Счетчик тИЦ и PR

Анотація Палатної О.М.

Анотація власного досвіду роботи керівника гуртків Переяслав-Хмельницької міської Станції юних туристів

Палатної Оксани Миколаївни.

Тема досвіду: «Формування та розвиток компетентностей вихованців засобами туристсько-краєзнавчої роботи

Провідна педагогічна ідея: «Всебічний розвиток вихованців як особистості та найвищої цінності суспільства, розвиток їх талантів, розумових і фізичних здібностей, виховання у гуртківців високих морально-вольових якостей, почуття любові до України, поваги до звичаїв, традицій, національних цінностей українського народу, свідомого й відповідального ставлення до власного здоров’я та здоров’я оточуючих.»

Актуальність досвіду: спрямування освітньої діяльності закладу позашкільної освіти, закладів дошкільної, загальної середньої освіти, закладів вищої освіти, державних, наукових і громадських установ на формування навичок та компетентностей вихованців, розвиток їх інтелектуальних, творчих здібностей, фізичних та морально-вольових якостей.

Науково-теоретична база досвіду: науково-теоретичне обґрунтування досвіду роботи базується на вивченні, узагальненні та втіленні у власну практику роботи провідних педагогічних ідей видатних педагогів – С.Ф. Русової, В.О. Сухомлинського, Г.Г. Ващенка, К.Д. Ушинського, А.С. Макаренка, Ш.О. Амонашвілі, В. В. Вербицького, Беха І.Д. опрацюванню досвіду роботи відомих фахівців в галузі дитячо-юнацького туризму та краєзнавства – професора, кандидата наук, завідувача науково-дослідницької лабораторії туризму Білоруського науково-дослідницького інституту при Академії наук Білорусії - В.І.Ганапольського; кандидата педагогічних наук, доцента, почесного працівника туризму України, завідувача науково-практичної лабораторії «Регіональні особливості розвитку оздоровчо-спортивного туризму та краєзнавчої роботи» Переяслав-Хмельницького ДПУ ім. Г.Сковороди – Б.П.Пангелова.

Технологія та алгоритм діяльності:

- надання вихованцям якісних знань, умінь і навичок, формування і розвиток мислення, цінностей, інших особистих якостей вихованців, які сприяють успішній їх соціалізації, подальшій професійній, або навчальній діяльності;

- формування навичок та компетентностей, забезпечення потреб особистості у творчій самореалізації, їх фізичний, інтелектуальний і духовний розвиток.

- створення оптимальних умов в закладі позашкільної освіти для соціального захисту та організації змістовного дозвілля вихованців відповідно до їх здібностей, обдарувань, уподобань та стану здоров’я;

- особисто-орієнтовний підхід до створення позитивної атмосфери співпраці з вихованцями під час освітнього процесу;

- спрямування зусиль освітньої діяльності закладу позашкільної освіти, закладів дошкільної, загальноосвітньої освіти, закладів вищої освіти, державних, наукових і громадських установ, на всебічний розвиток особистості підростаючого покоління;

- використання в практиці новітніх науково-практичних технологій.

Результативність та умови ефективності:

Власна особисто-орієнтовна система педагогічної та туристсько-краєзнавчої діяльності направлена на розвиток компетентностей вихованців, дає змогу оволодівати гуртківцям якісними знаннями, уміннями та навиками, сприяє розвитку їх фізичних здібностей, високих морально-вольових якостей, національно-патріотичному вихованню, виховує почуття любові та шанобливого ставлення до родини, навколишнього середовища, історичної спадщини, традицій та сьогодення українського народу.

Постійно входжу до складу головної суддівської колегії міських туристсько-краєзнавчих змагань, конкурсів, вікторин. 2018 року очолювала суддівську бригаду по проведенню виду вишколу «Смуга перешкод» заключного етапу Х Всеукраїнської гри «Сокіл»  («Джура») « Надніпрянська Січ – 2018».

Мої вихованці є призерами і переможцями міських туристсько-краєзнавчих змагань, обласних туристсько-краєзнавчих конкурсів і експедицій, переможці на окремих дистанціях, призери в загальному заліку 2014, 2015, 2016, 2017 років обласних змагань зі спортивного туризму серед учнівської молоді Київщини та переможці обласного етапу Чемпіонату України зі спортивно-туристських походів серед учнівської та студентської молоді України.

Щорічно з вихованцями я здійснюю туристсько-краєзнавчі національно-патріотичні експедиції, екологічні та природоохоронні акції. Мої гуртківці є постійними доповідачами на пленарних та секційних засіданнях обласних туристсько-краєзнавчих, історико-краєзнавчих, національно-патріотичних конференцій.

2013 року я стала переможцем міського та лауреатом обласного етапу Всеукраїнського конкурсу майстерності працівників позашкільних навчальних закладів в номінації «Керівник туристсько-краєзнавчого гуртка – 2013р.». 20014  - 2018рр. Нагороджена грамотами і подяками  відділу освіти та міського голови м. Переяслава-Хмельницького, грамотами і дипломами КЗ КОР "Центр творчості дітей та юнацтва Київщини, Департаменту освіти і науки Київської обласної державної  адміністрації. У 2016р. відзначена Почесною Грамотою Міністерства освіти і науки України. Маю педагогічне звання "Керівник гуртка-методист"

Результативність моєї педагогічної діяльності періодично висвітлюються у засобах масової інформації та розміщено на сайті СЮТур (www. perhmsytur.at. ua.)

Опис власного досвіду роботи

Основою структури закладу позашкільної освіти є гурток. Здійснюючи освітній процес гуртка, ставлячи перед собою педагогічну мету: «Формування всебічно розвиненої особистості вихованців як людей, які вміють мислити сучасними категоріями, які здатні перетворювати, поліпшувати як своє так і навколишнє життя» - я виходжу не з програми, а з природи і внутрішнього світу кожного вихованця, всього колективу гуртківців. Тому, у першу чергу перед собою, як керівником гуртка, я ставлю завдання створити на основі співпраці, співтворчості і взаємоповаги у колективі такі психолого-педагогічні умови, за яких би дитина з першого дня перебування у гуртку змогла б себе відчути особистістю, особистістю неповторною і самобутньою, особистістю з власними поглядами і міркуваннями, які поважають і до яких прислуховується кожен член колективу. Підготовку ж до заняття я розпочинаю із складання плану-конспекту, формулювання мети та цілі проведення заняття, вивчення індивідуальних особливостей кожного вихованця, роботи з науковою літературою та методичними рекомендаціями, складання теоретичних та практичних завдань для всього колективу і кожного гуртківця, ведення необхідних робочих записів, прогнозування результатів своєї діяльності, якими компетентностями зможуть оволодіти. Під час же освітнього процесу гурткового заняття я намагаюсь прикласти всі зусилля, щоб вихованці вчилися творчо, осмислено виконувати поставлені перед ними цілі та завдання. Після заняття ми спільно проводимо обговорення підсумків занять. Така форма роботи зумовлює розвитку у вихованців здатності аналізувати власну діяльність, та своїх товаришів, що позитивно впливає на всебічний розвиток особистості,  дозволяє мені, як педагогу, вчасно вносити корективи в організацію та проведення освітнього процесу гурткової роботи. Також одніми з форм організації освітнього процесу з вихованцями є проведення занять з використанням інтерактивних технологій, масових заходів, змагань, туристсько-краєзнавчих екскурсій, подорожей, експедицій, ігор тощо. Методи, які я використовую: розповіді, бесіди, диспути, дискусії, діалоги, тощо. Це дає змогу краще пізнавати своїх вихованців, їх погляди, переконання, досягти з ними внутрішньої згоди на ті чи інші питання, використовувати спілкування, як педагогічний засіб впливу на вихованців. Дітям же - це добра нагода виразити себе як особистість, знайти відповіді на життєво важливі питання, які їх хвилюють. Одним з критеріїв оптимальності цілісності освітнього процесу, на мій погляд, є виховання у дітей стійких пізнавальних інтересів, соціальної визначеності, творчої активності у використанні вільного часу, прагнення до гармонійного саморозвитку, як найрозумнішого і найдоцільнішого стану їхньої життєдіяльності.

Туристсько-краєзнавча діяльність має значні можливості та переваги перед іншими формами, засобами та методами роботи, відомими у сучасній педагогіці. Адже, спортивні туристські змагання та походи сприяють розвитку фізичних та морально-вольових якостей вихованців, пропагують культуру здоров’я та ведення здорового способу життя, а краєзнавство – впливає на формування світогляду, сприяє екологічному вихованню та є засобом виховання у гуртківців любові до рідного краю, його історії, минувшини і сьогодення. Вісімнатирічний досвід роботи у закладі позашкільної освіти переконує, що тільки у поєднанні форм, методів та засобів туристської та краєзнавчої роботи можна досягти ефективного впливу на розвиток компетентностей творчої особистості вихованців. З гуртківцями я організовую та проводжу туристсько-краєзнавчі заходи, зимову першість СЮТур у закритому приміщенні, змагання зі спортивного туризму, приурочені до Всесвітнього дня туризму, військово-патріотичні змагання та масові заходи. Під час канікул мандруємо рідним краєм, здійснюємо туристсько-краєзнавчі екскурсії, експедиції, ступеневі та категорійні подорожі. Тісна співпраця з науковими працівниками НІЕЗ «Переяслав», працівниками лісового господарства, екологічними службами, іншими державними, громадськими та науковими установами і організаціями в свою чергу дає можливість вихованцям творчо, на науковому рівні вивчати, досліджувати та відображати у звітах зібрані історичні й краєзнавчі відомості і матеріали.

Взаємозв’язок, цілеспрямоване об’єднання виховних зусиль батьків та керівника гуртка – є однією з передумов ефективності освітнього процесу гурткової роботи в закладі позашкільної освіти. І тому завдання педагога, на мою думку, полягає у створенні у батьків позитивного уявлення про імідж закладу позашкільної освіти - показати яке широке поле творчої діяльності пропонує туристсько-краєзнавчий гурток, до якого рівня здатні розвинутись творчі здібності вихованців, який соціальний досвід вони набувають в у закладі, сприяти встановленню взаємогармонії відносин між батьками, дітьми, педагогом. З батьками вихованців я проводжу консультації, зустрічі, бесіди, батьківські збори, засідання батьківського комітету, під час яких батьки знайомляться з таким видом діяльності їхніх дітей, як заняття в гуртку, дізнаються про значні можливості туристсько-краєзнавчої роботи, спрямованої на задоволення і розвиток інтересів, схильностей особистості дитини до всебічного розвитку. Інноваційною формою взаємопраці з батьками та вихованцями є проведення туристських родинних змагань «Тато, мама і я – туристська сім’я», туристських сімейних мандрівок рідним краєм, багатоденних походів. Зрозуміло, що проведенню даних заходів, передують спільні заняття-навчання родин в “Школі туристської майстерності”. Для мене така форма співпраці є засобом духовного взаємозбагачення, налагодження особисто-емоційних контактів дорослих з дітьми, сприяє виробленню правильних позицій у взаємостосунках, стимулює розвиток фізичних, духовно-моральних якостей вихованців, позитивно впливає на популяризацію та розвиток дитячо-юнацького туризму та краєзнавства, сприяє пропаганді культури здоров’я та здорового способу життя, об’єднує мої виховні зусилля як керівника гуртка та батьків на досягнення спільної мети – повноцінний розвиток творчої особистості дитини.

Виходячи із власного досвіду та практики роботи, слід сказати, що у співпраці закладу позашкільної освіти та закладві загальної середньої освіти є величезні перспективи й можливості як для виховання гармонійно розвинутої особистості підростаючого покоління, так і для розвитку дитячо-юнацького туризму та краєзнавства.

Туристсько-краєзнавча діяльність у закладах дошкільної освіти – не тільки цікава форма організації дозвілля дітей, а й ефективний засіб розв’язання фізкультурно-оздоровчих, природоохоронних, пізнавальних та екологічних завдань виховання. Знайомство із туризмом дає змогу не тільки коригувати розвиток рухової сфери дошкільнят, а й формувати їхні особистісні якості, зокрема сприяє формуванню здатності прогнозувати результати власної діяльності та поведінки, створює умови для розвитку прагнення пізнати навколишній світ, самих себе, свої можливості. Туризм як форма діяльності поєднує у собі три важливі аспекти: оздоровчий, виховний та пізнавальний. І створення програми туристсько-краєзнавчого напрямку для дітей дошкільного віку є потребою сьогодення. Тому мною була розроблена програма гурткових занять для дітей старшого дошкільного віку «Мандрівнички» та учнів молодшого шкільного віку "Юні мандрівники".

З метою повноцінного взаємозв’язку закладу загальної середньої освіти  з закладом позашкільної освіти, з ціллю розвитку основних напрямків туристсько-краєзнавчої діяльності, на базі нашого закладу позашкільної освіти організовуються різноманітні заходи: постійно діючі семінари, семінари-практикуми, навчання у «Школі туристської майстерності», ступеневі та категорійні подорожі, в яких я теж приймаю участь. На допомогу організаторам туристсько-краєзнавчої роботи та керівникам гуртків мною розроблені ряд навчально-методичних посібників. Під час роботи літніх пришкільних оздоровчих таборів спільно з колегами, керівниками туристсько-краєзнавчих гуртків, ми проводимо масові туристські заходи, організовуємо літні наметові оздоровчі табори.

Я вважаю, що повноцінна завершена цілісність системи неперервності освіти і виховання може бути лише при якісній співпраці: сім’я – заклад дошкільної освіти – заклад позашкільної освіти -  заклад загальної середньої освіти – заклад вищої освіти – громадськість. У «Національній доктрині розвитку освіти України у ХХI столітті» зазначено: «єдність освіти і науки є умовою модернізації освітньої системи, основним чинником її подальшого розвитку.» Між Станцією юних туристів і кафедрою спортивних дисциплін та туризму, навчально-методичною лабораторією «Регіональні особливості розвитку оздоровчо-спортивного туризму та краєзнавчої роботи» ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький ДПУ ім Григорія Сковороди» з 1998 року укладена угода про співпрацю. І це закономірно, адже обидві структури об’єднує спільна мета – розвиток особистості підростаючого покоління засобами туризму та краєзнавства. Щорічно університетом організовується та проводиться міжнародна науково-практична конференція, Всеукраїнські та обласні семінари-практикуми з питань розвитку дитячо-юнацького туризму та краєзнавства. Я намагаюсь приймати активну участь у цих заходах. Викладачі кафедри спортивних дисциплін та туризму є учасниками семінарів і круглих столів, які проводяться на базі СЮТур, по обговоренню питань виховання гармонійно розвиненої особистості підростаючого покоління і проблем розвитку дитячо-юнацького туризму та краєзнавства в нашому регіоні; надають теоретичну й науково-практичну допомогу педагогічним працівникам закладу. А це дає мені можливість організовувати освітній процес на науково-обгрунтованому рівні, підвищувати рівень професійної та педагогічної майстерності. Я є автором і співавтором наукових та науково-практичних статей, що друкуються у науково-теоретичних та науково-практичних виданнях. Я також є керівником навчальної практики студентів ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький ДПУ ім. Григорія Сковороди». На базі СЮТур майбутні педагоги набувають практичного досвіду туристсько-краєзнавчої роботи та досвіду організації, проведення і суддівства змагань зі спортивного туризму. Гуртківці ж задіються під час проведення вузівських туристсько-краєзнавчих заходів.

Така форма співпраці створює можливості для якісної професійної підготовки майбутніх педагогів, а для моїх вихованців - набуття досвіду туристсько-краєзнавчої роботи, відпрацювання набутих під час занять у гуртку компетентностей, творча реалізація своїх можливостей, здатність особи успішно соціалізуватися, реалізувати в подальшому свою навчальну діяльність. Четверо із моїх вихованців на даний час є студентами, а ті, що закінчили ВУЗ, працюють у сфері дитячо-юнацького туризму і краєзнавства, прокладають зі своїми вихованцями власні стежки туристськими маршрутами. Керівником гуртків нашого закладу вже третій рік працює колишня моя вихованка Клименко Вікторія. Сьогодення і завдання, які поставлені як перед позашкільною освітою, так і перед освітою в цілому вимагають якісно нового підходу до вирішення питання неперервності освіти. А саме - створення навчально-виховних освітніх об’єднань. Але майбутнє, на моє переконання, належить цілому комплексу навчально-виховного об’єднання: «заклад дошкільної освіти – заклад загальної середньої освіти – заклад вищої освіти – заклад позашкільної освіти», в якому б гармонійно поєднувались навчання, виховання і наука.

Висновки

Власний педагогічний досвід дає можливість реалізувати такі завдання, поставлені «Національною доктриною розвитку освіти України у ХХI столітті»:

  • створення необхідних умов для розвитку обдарованих дітей та молоді;
  • формування здорового способу життя, розвиток дитячоюнацького туризму;
  • етичне, естетичне та екологічне виховання особистості;
  • наступність і неперервність освіти;
  • формування національних та загальнолюдських цінностей;
  • створення рівних можливостей для дітей і молоді у здобутті якісної освіти, постійного оновлення змісту освіти;
  • формування особистостіпатріота, яка усвідомлює свою належність до українського народу;
  • підготовку людей високої самосвідомості, освіченості і моралі, кваліфікованих спеціалістів, здатних до творчої праці, професійного розвитку.
Пошук
Календар
«  Березень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів
Друзі сайту
Відділ освіти Переяслав-Хмельницької міської ради
ГІМНАЗІЯ
ЗОШ І-ІІІ ст. № 1
ЗОШ І-ІІІ ст. № 2
ЗОШ І-ІІІ ст. № 3
ЗОШ І-ІІІ ст. № 4
ЗОШ І-ІІІ ст. № 5
ЗОШ І ст. № 6
ЗОШ І-ІІІ ст. № 7
ДНЗ № 6 "Малятко"
ДНЗ № 7 "Берізка"
ДНЗ № 8 "Золотий ключик"
ДНЗ № 9 "Сонечко"
ДНЗ № 10 "Любавонька"
БХТ ДЮМ "Джерело"
Клуб юних моряків

Copyright MyCorp © 2019
Створити безкоштовний сайт на uCoz